دانلود تحقیق درمورد دزفول

دانلود تحقیق درمورد دزفول

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد دزفول

با دانلود تحقیق در مورد دزفول در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دزفول را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دزفول ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دزفول

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

مردم شهرستان دزفول مانند ساير مردم شهرهاي ايران اسلامي ، مردمي خونگرم ، مهمان نواز ، دانش دوست مي باشند . دزفولي ها مردمي كوشا و پرتلاش بوده و به همين خاطر صنايع دستي توسط صنعتگران دزفولي از ديرباز در اين منطقه رواج داشته است .

دزفول از نظر اجتماعي داراي انسجام ، همدلي و اتحاد و در عين حال داراي تركيب خاص قومي مي باشد . اين مردم از قديم الايام موجب ترقي و پيشرفت اقتصادي ، اجتماعي آنان تلقي مي شده است و با بهره گيري از استعدادهاي بالقوه و بالفعل فراوان خود گامهاي بلندي بسوي ترقي پيموده است . سكنه دزفول از ديرباز مردمي شيعه مذهب و از موالي صديق اهل بيت، عصمت و طهارت بوده اند .

 اعتقادات راسخ ديني از ديرباز در ميان مردم دزفول وجود داشته است، وجود مساجد فراوان ، اماكن متبركه ، بقاع و زيارتگاه هاي متعددي و روحانيت اصيل و ريشه دار ، خود دليلي آشكار بر وجود عمق احساسات و اعتقادات مردم دزفول مي باشد .

مراسم عزاداري سرور شهيدان امام حسين (ع) از عمق و اصالت خاصي برخوردار بوده و برگزاري مراسم نوحه خواني ، عزاداري ، سينه زني ، زنجيرزني ، شبيه خواني و مجالس پر شور روزه و ... از ديرباز با شيوه سنتي مرسوم بوده ، به اين دليل سكنه دزفول شيعياني راسخ و پاك سرشت مي باشند .

وجود همين ريشه هاي عميق اعتقادي شيعي در ميان مردم متعهد دزفول بخصوص جوانان پرشور و متدين اين شهر باعث شد تا در شكوفايي و پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري حضرت امام خميني (ره) همدوش با ساير نقاط كشور نقش خود را بخوبي ايفا كند .

زنان اين شهرستان از لحاظ موقعيت اجتماعي در حد مطلوبي قرار دارند و در تمام صحنه هاي اجتماعي ، فرهنگي ، سياسي و ... همدوش با مردان ، حضوري فعال دارند و با توجه به بافت نسبتاً سنتي و بومي مردم اين شهرستان ، زنان پايبند به خانواده بوده و به دليل همين نقاط قوت ، آمار طلاق در حد پاييني است .


4,000 تومان