دانلود مقاله تصحيح شاهنامه

دانلود مقاله تصحيح شاهنامه

0 2.4k
دانلود مقاله تصحيح شاهنامه

با دانلود مقاله در مورد تصحيح شاهنامه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تصحيح شاهنامه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تصحيح شاهنامه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تصحيح شاهنامه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 شاهنامه براي ايرانيان ، تاريخ است نه افسانه

خبر گزاري "مهر": دکتر "جلال خالقي مطلق" چهره نام آشناي عرصه ادبيات و زبان فارسي است . وي هم اکنون در کشور آلمان ساکن و مدت 34 سال است که در حال تصحيح شاهنامه است . بدون شک در آينده اي نه چندان دور در مورد او و تصحيح شاهنامه بيشتر مي شنويم . در مورد تصحيح شاهنامه با وي گفت و گويي انجام داده ايم که مي خوانيد .


- مهر: چه ويژگيهايي در تصحيح خود مي بينيد که در تصحيح هاي گذشته به آن توجه نشده است ؟
* دکتر جلال خالقي مطلق : ويژگيهاي کار من چند نکته است .از جمله اينکه، من پيش از آغاز تصحيح شاهنامه حدود 10 سال نسخه هاي موجود از شاهنامه را در سراسر جهان موردبررسي قرار داد ه ام. در ابتدا 50 نسخه را بررسي کردم و از اين ميان 15 نسخه را انتخاب ودر کار خود از آنها سود بردم . البته تمام اين نسخه هارا به طور کامل و دقيق مطالعه کرده ام و در قدم اول اقدام به معرفي آنها در نشريات ادبي نمود م .

من از يک سيستم با عنوان « سيستم مثبت» براي تصحيح خود سود برده ام و سعي کرده ام هيچ چيز هدر نرود . يکي از کارهاي اشتباه بعضي از تصحيح کنندگان شاهنامه اين است که نسخه ها را بدون تحقيق و بررسي انتخاب و اقدام به تصحيح مي کنند. اما من در کار خود هيچ نسخه اي را بدون منطق علمي به کار نبرده ام.

- مهر: يعني کار شما بدون نقص است؟
* خير ، نبايد فرا موش کرد« گل بي عيب خداست ». اشتباه در کار من هم وجود دارد اما من سعي کردم با استفاده از سيستم علمي تصحيح متون، از اشتباه جلوگيري کنم

3,000 تومان