دانلود تحقیق درمورد تهيه عينك آفتابي استاندارد

دانلود تحقیق درمورد تهيه عينك آفتابي استاندارد

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تهيه عينك آفتابي استاندارد

با دانلود تحقیق در مورد تهيه عينك آفتابي استاندارد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تهيه عينك آفتابي استاندارد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تهيه عينك آفتابي استاندارد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تهيه عينك آفتابي استاندارد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

چطور مي‌توان يك عينك آفتابي استاندارد تهيه كرد؟

اشعه ماوراء بنفش يا همان (UV) داراي سه نوع طول موج UVA ،UVB و UVC است كه اشعه «UVC» در لايه ازن جذب شده و به زمين نمي‌رسد و آن قسمتي كه براي چشم مضر است UVB است كه موجب سوختگي پوست و اثرات مضر روي چشم است.
مثلا وقتي
UVB به روي برف تابيده مي‌شود، مي‌تواند موجب كوري برگشت‌پذير شود و براي 12 تا 48 ساعت بينايي خود را از دست دهد.
دانشمندان بر اين اعتقادند كه تماس زياد با اشعه
UVB مي‌تواند در مدت زياد بيماري‌هاي برگشت‌ناپذير، مانند: آب مرواريد، تغيير در مركز ديد و ناخنك چشم را فراهم آورد.
اشعه «
UVA» بيشتر توسط عدسي چشم جذب مي‌شود و مدركي براي ضرر چشم وجود ندارد. اشعه‌اي كه بايد چشم را از آن مصون نگه داشت UVB است.
عينك‌ها بايد حداقل 98 درصد از
UVA و UVB را جذب كنند چون عينكي كه استاندارد نيست، بسيار مضرتر از نزدنش است، چراكه عينك آفتابي باعث مي‌شود مردمك چشم باز شود و حال اگر UV را جذب نكند، تمام اشعه‌هاي مضر به داخل چشم نفوذ مي‌كنند.

نحوه شناخت عينك استاندارد

«در لنز عينك‌هاي ارزان ماده‌اي به نام (Triace tate) است كه فقط 40 درصد ازUV را جذب مي‌كند و براي چشم بسيار مضر هستند بنابراين بهترين راه شناخت عينك‌هاي استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است كه اغلب در عينك‌فروشي‌هاي معتبر يافت مي‌شود.»
بدون استفاده از دستگاه «يووي متر» جهت شناخت استاندارد بودن عينك‌هاي آفتابي، تشخيص يك عينك آفتابي مناسب، حتي براي چشم پزشكان نيز سخت و غيرممكن خواهد بود.
گفتني است اين دستگاه بايد
UV عينك را از 98‌درصد به بالا نشان دهد. همچنين گاهي علامت «400 UV» در كنار برخي از عينك‌ها درج شده است كه نشان‌دهنده قابليت حفاظت بر عليه UVB است.
نمي‌توان هر عينك گران‌قيمتي را استاندارد قلمداد كرد و بايد تمامي آنها توسط دستگاه (يووي‌متر)‌ تست شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر