7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39152
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1709
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اخلاق

دانلود تحقیق درمورد اخلاق

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اخلاق

با دانلود تحقیق در مورد اخلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اخلاق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اخلاق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اخلاق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

دوست داريم زندگي هايمان ، سرشار از صميميت و خونگرمي و صفا باشد.

حريم انسانها و حرمت همگان ، محفوظ بماند و معاشرت هايمان نشأت گرفته از « فرهنگ قرآني » و تعاليم مكتب باشد .

و اين ، يعني « زندگي مكتبي ».

پايداري و استحكام رابطه هاي مردمي ، در ساية رعايت نكاتي است كه برگرفته از « حقوق متقابل » افراد جامعه باشد .

در اينكه « چگونه بايد زيست » و چه سان با ديگران بايد رابطه داشت ، نكته اي است كه در بحث « آداب معاشرت » مي گنجد .

برخلاف فرهنگ غربي ، روح و محتواي فرهنگ ديني ما بر پاية « ارتباط » ، « صميميت » ، « تعاون » ، « همدردي » و « عاطفه » استوار است . جلوه هاي اين فرهنگ بالنده نيز در دستورالعملهاي اخلاقي اسلام ديده مي شود .


1ـ مفهوم لغوي واژة اخلاق

« اخلاق » جمع « خلق » و به معناي نيرو و سرشت باطني انسان است كه تنها با ديدة بصيرت و غير ظاهر قابل درك است . در مقابل ، « خلق » به شكل و صورت محسوس و قابل درك با چشم ظاهر ، گفته مي شود . و همچنين « خلق » را صفت نفساني راسخ نيز مي گويند كه انسان ، افعال متناسب با آن صفات را بي درنگ ، انجام مي دهد . مثلاً فردي كه داراي « خلق شجاعت » است ، درروياوريي با دشمن ، ترديد به خود راه نمي دهد .

اين حالت استوار دروني ، ممكن است در فردي به طور طبيعي ، ذاتي و فطري وجود داشته باشد ؛ مانند كسي كه به سرعت عصباني مي شود و يا به اندك بهانه اي شاد مي گردد . منشأهاي ديگر خلق ، وراثت و تمرين و تكرار است ؛ مانند اين كه نخست با ترديد و دودلي اعمال شجاعانه انجام ميدهد ، تا به تدريج و بر اثر تمرين ، در نفس او صفت راسخ شجاعت به وجود مي آيد ؛ به طوري كه از اين پس بدون ترديد ، شجاعت مي ورزد .

صفت راسخ دروني ، ممكن است « فضيلت » و منشأ رفتار خوب باشد و يا « رذيلت » و منشأ كردار زشت . به هر روي بدان « خلق » گفته مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر