دانلود تحقیق درمورد انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک

دانلود تحقیق درمورد انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک

با دانلود تحقیق در مورد انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع قوس ها در جوشکاری با قوس الکتریک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

تهیه قوس الکتریک به دو صورت با الکترودهای مصرفی و یا با الکترودهای غیر مصرفی مثلاً الکترودهای ذغالی و تنگستنی انجام می گیرد.
قوس الکتریک را می توان هم با جریان مستقیم و هم با جریان متناوب ایجاد کرد. ولی عملاً دیده می شود که جوشکاری با جریان مستقیم راحت تر و بهتر انجام می گیرد.

جنس الکترودها در جوشکاری با قوس الکتریک :

چنانچه الکترود از نوع غیر مصرفی باشد الکترود از کربن گرافیت یا تنگستن اختیار می گردد. الکترودهای کربنی یا گرافیتی مورد استعمالشان فقط در جوشکاری با جریان مستقیم می باشد در حالیکه الکترودهای غیر مصرفی از فلز تنگستن یا ولفرام را می توان برای هر دو نوع جریان بکار برد.
جنس الکترودها بر حسب موارد کاربردشان از مواد گوناگونی ساخته شد و معمولاً شامل تقسیم بندی زیر می باشد:

1.    فولاد نرم

2.    فولاد پر کربن

3.    فولاد آلیاژی مخصوص

4.    الکترود چدن

5.    فلزات غیر آهنی

در مورد فلزات غیرآهنی از الکترودها و آلیاژهای مانند مسآلومینیومآب نقره برنج و برنز می توان نام برد.

 

 

ترکیب شیمیایی روپوش الکترودها

روپوش الکترودهای فلزی از مواردی مانند آهک یا اکسید کلسیم CaO فلوئور کلسیم F2Ca – اکسید سدیم Na2O – تیتان یا تیتانیم Tiسلولز روتایل اجسام الیافی مانند آسبست خاک رس- سیلیسیم Si پور تالک و مایع سیلیکات سدیم یا پتاسیم و غیره می باشد. مقدار وزن پوشش نسبت به الکترود بیت 25% تا 5% وزن الکترود و نقطه ذوب مجموعه مواد تشکیل دهنده بایستی کمتر از فلز یا آلیاژ سازنده الکترود جوشکاری باشد.
فاصله الکترود را نباید از کار زیاد نمود تا الکترود نتواند با گازهای متصاعده از روپوش خود منطقه ذوب را نگهداری کند و در برابر تاثیر گازهای خارجی محافظت بنماید.

اثرات الکترود شامل موارد زیر است :

1.    اگر روپوش الکترود فاسد یا مرطوب شود

6,000 تومان