دانلود تحقیق درمورد آب ترش قزوين

دانلود تحقیق درمورد آب ترش قزوين

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آب ترش قزوين

با دانلود تحقیق در مورد آب ترش قزوين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آب ترش قزوين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آب ترش قزوين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آب ترش قزوين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:290 صفحه

قسمتی از فایل:

منطقه آب ترش در بين راه قزوين به لوشان و در 60 كيلومتري باخترشهرستان قزوين و در زون ساختاري البرز غربي قرار دارد. بيشترين بيرون زدگي اين ناحيه از سنگ‌هاي آتشفشاني و آذرآواری های وابسته متعلق به سنوزئيك پيشين (ائوسن اليگوسن) تشكيل شده و رسوبات آبرفتي پليوكوارترنردر دره‌هاي بين ارتفاعات و نيز دشت كوهين مشاهده مي‌گردند.

اگرچه آنلز و همكاران (1975) در چهارگوش قزوين رشت، توالي فوران‌هاي آتشفشاني را به 3 مرحلة توف‌هاي آندزيتي و اسيدي پس از ائوسن، گدازه‌هاي بازيك به سن اليگوسن و گدازه‌هاي آندزيتي شيشه‌اي به سن اليگوسن تقسيم نموده‌اند ولي در منطقه مورد مطالعه بيرون زدگي‌هاي فوراني آتشفشاني فاز 3 آنچنان وسيع است كه به صورت پوشش فازهاي قديمي تر از نظر پنهان نموده است.  

منطقه آتشفشانی آب ترش  با دارا بودن رخنمونهایی از روانه های تراکی آندزیتی و نهشته های آذرآواری ریزشی به سن پالئوژن دچاردگرسانی به نسبت شدید گرمابی شده است. وجود شکستگی های فراوان که گمان می رود ابتدا در ایجاد یک ساختمان فرونشسته کالدرایی نقش ایفا کرده باشد زمینه خروج ماگما را به سطح زمین فراهم کرده است و سپس چرخش محلول های گرمابی بعدی را آسان نموده است .

نمودارهای ژئوشیمیایی فرایند تفریق از آندزیت بازالتی به سنگهای اسیدی را به خوبی نشان می دهند.

همچنین شواهد کانی شناسی و پتروگرافی نیز این نتایج را تایید می نمایند. نمودارهای مختلف تعیین سری ماگمایی نشانگر آن است که ماگمای منطقه در زمان پالئوژن از نوع کالکوآلکالن پتاسیک است که در ارتباط با الگوی کششي می باشد.

با توجه به تکیل گسترده آلونیت بنظر می رسد از کنش و واکنش بین گازهای ماگمایی سوپرژن و هیپوژن با آبهای گرم ،محلول های اسیدی نظیر H2S و H2SO4  تولید شده باشند که در اثر واکنش با سنگهای درونگیر و تجزیه و شستشوی شیمیایی آنها زونهای مختلف سیلیسی ،آلونیتی ، آرژیلیک و آرژیلیک پیشرفته گسترش یافته است.

 نظر به وجود افقی گسترده از نهشته های آذر آواری که در سراسر منطقه وجود دارد و نیز تراوایی و واکنش پذیری نسبتا بالا در برابر محلول های گرمابی ، واکنش های شیمیایی بهتر توانسته اند در آن انجام شوند و از اینرو محصولات دگرسانی گسترش بیشتری یافته اند با این حال به علت نقش مهم شکستگی ها در دگرسانی های گرمابی ، سایر واحد ها (یعنی روانه های تراکی آندزیتی و داسیتی )  نیز مورد هجوم و نفوذ سیالات قرار گرفته و دگرسان شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

فصل اول

 

کليات


موقعيت جغرافيايي

منطقه مورد مطالعه در 60 كيلومتري شهرستان قزوين و بين طولهاي  شرقي و عرض  شمالي قرار دارد و در محدوده نقشه‌هاي زمين شناسي 000/ 1:250 قزوين رشت و زنجان واقع است و از نظر تقسيم بندي استاني جزو منطقه طارم و بخش طارم سفلي است. از مهم ترين روستاهاي اين منطقه مي ‌توان به بكندي، اسدي اسبوين، چنار سوخته، حسام آباد، آب ترش، نيكويه، زاجكان و كوهين اشاره كرد.

طارم به 2 بخش  طارم عليا، با مركز آب‌بر و طارم سفلي با مركز سيردان تقسيم مي‌شود.



 


راههاي دسترسي به منطقه

اصلي ترين راه ارتباطي براي دسترسي به منطقه جاده قزوين لوشان مي‌باشد. ارتباط بين روستاهاي ناحيه مورد مطالعه به وسيله جاده خاكي مي‌باشد كه اكثرا وضعيت مناسبي ندارند به طوريكه براي دسترسي به ارتفاعات منطقه بايد پياده روي كرد.

 

 

 

 

 

 


آب و هواي منطقه مورد مطالعه

از لحاظ موقعيت آب و هوايي منطقه مورد مطالعه مانند ساير نقاط طارم در ناحيه سرد و نيمه خشك قرار گرفته است. قسمت اعظم منطقه به خصوص در ارتفاعات سردسير و داراي زمستان‌هاي طولاني و سرد است. نزولات جوي در فصل بهار و پاييز به صورت بارش باران و در فصل زمستان به صورت ريزش برف است. بيشترين درجه حرارت در تابستان به 35 درجه بالاي صفر و كمترين آن در زمستان به 15 درجه زير صفر مي‌رسد. حداكثر بارندگي در سال نيز به حدود 150 ميليمتر مي‌رسد. ارتفاع متوسط منطقه بين 1000 تا 2000 متر و ارتفاع بخش سرد آن 985 متر از سطح دريا قرار دارد.

مهمترين رودهاي دايمي پيرامون منطقه، قزل اوزن و شاهرود مي‌باشند. رودخانه قزل اوزن از كوه‌هاي چهل چشمه در استان كردستان سرچشمه مي‌گيرد و در نزديكي منجيل رودخانه  شاهرود پيوسته و بنام سفيدرود به درياچه منجیل  وارد مي‌شود. رودخانه شاهرود از كوه‌هاي البرز سرچشمه گرفته و در تنگه منجيل به درياچه منجيل وارد مي‌شود. مناسب ترین زمان جهت کارهای صحرایی از اردي‌بهشت تا شهريور مي‌باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر