10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42574
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1632

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد توريست تركيه

دانلود تحقیق درمورد توريست تركيه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد توريست تركيه

با دانلود تحقیق در مورد توريست تركيه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توريست تركيه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توريست تركيه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توريست تركيه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:63 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشينه تاريخي

تركيه كشوري است با فرهنگي غني، مردمي اصيل و طبيعتي زيبا و متنوع. اين سرزمين زيبا همچنين به‌عنوان مهد بسياري از تمدن‌ها در طول تاريخ شناخته شده است. در نتيجۀ موقعيت جغرافيايي اين كشور، تركيه در واقع به‌عنوان پل ارتباطي شرق و غرب ايفاي نقش نموده است و ملت تركيه دائماً با فرهنگ‌هاي بسياري در ارتباط بوده‌اند. در طي قرون، سلاطين بسياري آمده و رفته‌اند و هر كدام از خود ردّي در اين كشور بر جاي نهاده‌اند. يك بخش فوق‌العاده و بسيار مهم تاريخ تركيه مربوط به‌مرحلۀ رشد ‌كليساي اوليه در اين كشور است. در دوران امپراتوري روم، پولس رسول سفرهاي بشارتي زيادي به‌سرزميني كه اكنون تركيه خوانده ‌مي‌شود داشت. حتي هفت كليساي ذكر شده در كتاب مكاشفه در تركيه امروزي واقع شده‌اند.

كنستانتين در سال ۳۲۵ ميلادي، امپراتوري رو به‌زوال روم را متحد و نيرومند ساخت. وي پايتخت روم نوين را به‌نام كنستانتينوپل كه همان استانبول امروزي است بنياد نهاد. چند صده پس از كنستانتين، وقايع بسياري در تركيه رخ داد كه هويت امروزي اين ملت را شكل داد. ترك‌هاي سلجوقي با زور كنستانتينوپل را تسخير نموده و اسلام را به‌ اين منطقه معرفي كردند. پس از امپراتوري سلجوقي، امپراتوري عثماني قدرت را در تركيه به‌دست گرفت. امپراتوري عثماني بزرگترين و مقتدرترين امپراتوري اسلامي در طول تاريخ بوده است. اين امپراتوري تا اوايل دهۀ ۱۹۰۰ تركيه را تحت كنترل خود داشت. در بحبوحۀ آشوب‌هاي جهاني و داخلي، به رهبري مصطفي كمال يا آتاتورك (‌به‌معناي لغوي پدر ترك)، تركيه ‌به‌سوي دوران پيشرفت نويني هدايت شد. نفوذ و ايده‌هاي وي آنچه را ما امروزه به‌نام تركيه مي‌شناسيم شكل بخشيد.

ملاحظات تاريخي

با فروپاشي شوروي، از اهميت منطقه‌اي دو كشور تركيه و اسرائيل براي غرب كاسته شد اما براي اين دو كشور فرصتهاي جديدي فراهم گرديد تا به تقويت موضع و جايگاه خود بپردازند. افزايش استحكام و قدرت جمهوري اسلامي و پيدايش جنبشهاي اسلامي منطقه، از جمله اين فرصتها بود اما مهمترين آنها پيدايش خلأ قدرت در حوزه قفقاز و آسياي مركزي است. تركيه از طريق قرابتهاي فرهنگي و موقعيت ترانزيت، و اسرائيل نيز با پشتوانه قدرت اقتصادي و تكنولوژيك، زمينه‌هاي حضور در آسياي ميانه را فراهم كردند. هيچكدام از اين دو كشور به‌تنهايي قادر به ايفاي نقش محوري در اين منطقه نبودند و برهمين‌اساس محور آنكارا ــ تل‌آويو تشكيل گرديد تا اين مقصود فراهم شود. بدون‌شك نفوذ اسرائيل در ميان همسايگان شمالي ايران و مناسبات اقتصادي و فرهنگي تركيه و اسرائيل با كشورهاي حوزه قفقاز، هم به لحاظ اقتصادي و هم به لحاظ امنيتي، ايران را با تنگناهاي فراواني روبرو مي‌كند كه انرژي، تجارت، فرهنگ و مسائل استراتژيك نظامي از جمله آنها است. با توجه به منافع مشترك روسيه و ايران در منطقه، ايران توانست از طريق گسترش همكاريهاي همه‌جانبه با روسيه، محور قدرتمندي را در مقابل آنها ايجاد كند تا موازنه قدرت را تاحدودي برقرار نمايد.

 در اين پژوهش، ضمن اشاره اجمالي به زمينه‌هاي گرايش كشورهاي تركيه و اسرائيل به يكديگر، به اين موضوع پرداخته مي‌شود كه همكاريهاي اين دو كشور در آسياي مركزي و قفقاز چه تاثيري بر امنيت ملي و منافع جمهوري اسلامي ايران برجاي گذاشته است.

كشورهاي تركيه و اسرائيل، پس از پايان جنگ سرد، تحت تاثير تحولات بين‌المللي و منطقه‌اي و نيز بر اثر شرايط داخلي كشورهاي خود، همكاريهاي همه‌جانبه خود را در ابعاد مختلف اقتصادي، سياسي و نظامي گسترش دادند و به روابط فيمابين، بعد استراتژيك بخشيدند. اوج اين همكاريها، انعقاد پيمان استراتژيك 1996 ميان دو كشور تركيه و اسرائيل بود. شكل‌گيري محور تركيه ــ اسرائيل، باعث همسويي اقدامات و جهت‌گيريهاي اين دو كشور در آسياي مركزي و قفقاز گرديد و حضور سياسي، نظامي و اقتصادي اين دو كشور را در منطقه تقويت نمود.

كشورهاي تركيه و اسرائيل، در حوزه خزر منافع و اهداف مشتركي را دنبال مي‌كنند و درصدد برآمده‌اند با تلفيق امكانات و تواناييها، مواضع خود را در منطقه تقويت نمايند و دراين‌راستا از حمايتهاي نظامي، سياسي و اقتصادي ايالات‌متحده نيز بهره مي‌برند. امريكا، در حوزه خزر، با دنبال‌كردن سياست مهار و انزواي جمهوري اسلامي ايران، با هر نوع حضور و نفوذ ايران در اين ناحيه مقابله مي‌كند؛ به‌عبارت‌ديگر هر اقدامي كه به انزوا و تضعيف منافع ملي ايران در منطقه بينجامد، مطلوب ايالات‌متحده است و در اين راستا دولت امريكا از فعاليتهاي متحدان منطقه‌اي خود حمايت مي‌كند. دراين‌ميان، اقدامات و جهت‌گيريهاي كشورهاي تركيه و اسرائيل در آسياي مركزي و قفقاز با استراتژي منطقه‌اي ايالات‌متحده همخواني بيشتري دارد؛ ضمن‌آنكه مسير حضور و نفوذ ايالات‌متحده را نيز در منطقه هموار مي‌سازد.[i]

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر