دانلود تحقیق درمورد مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک

دانلود تحقیق درمورد مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک

با دانلود تحقیق در مورد مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مشکلات حسابرسی در موسسات کوچک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

مقـدمـه

       حسابرسي به مفهوم اعم كلمه عبارت از هرگونه رسيدگي است كه به منظور تأئيد يا اظهار نظر نسبت به درستي هرگونه مدارك و اسناد مالي توسط شخصي مستقل از تهيه كننده يا تهيه كنندگان آن مدارك و اسناد به عمل مي آيد . چنين رسيدگي علاوه بر تجزيه و تحليل مدارك و اسناد مورد نظر و تطبيق آن با مستندات اوليه ، مسلماً شامل پژوهش در اطراف چگونگي معاملات كه اسناد و مدارك مذكور نشان دهنده نتايج حاصله از آنهاست و به طور كلي هر گونه اقدامي كه  براي نيل به هدف فوق لازم باشد نيز خواهد بود .

       در اين تعريف دنياي حرفه اي گسترده اي وجود دارد . در سيستم اقتصادي امروز دنيا ، انتقال و گزارش اطلاعات مالي و اقتصادي صحيح به مراكز تصميم گيري داراي اهميتي شگرف است . يكي از خصوصيات اين اقتصاد گسترده وجود سازمان هاي بزرگ و خصوصي است كه با سرمايه هاي  هنگفت و گاه بسيار هنگفت فعاليت هاي اقتصادي بخصوصي را در يك منطقه يا در سراسر كشور يا حتي در اقصي نقاط جهان را اداره مي كنند . براي مديراني كه در رأس اين سازمان هاي وسيع قرار دارند امكان نظارت بر تمام جزئيات كار در كارگاهها و ادارات و شعب در چنين موسسات بزرگي وجود ندارد و بنابراين ناچارند خود را نسبت به نيك و بد جريان امور و همچنين تصميماتي  كه در رابطه با طرح ها و برنامه هاي آينده اتخاذ مي كنند ، بر مبناي
گزارش هاي مالي و اطلاعات ديگري كه از ناحيه دستگاه و يا خارج از آن به دستشان مي رسد بنيان نهند.

          هم چنين سهامداران خرد و درشت كه احتمالاً اندوخته هاي ساليان دراز خود را در اختيار شركت هاي سهامي گوناگون مي گذارند براي آگاهي از چگونگي اداره سرمايه هاي خود و اطمينان از درستي عمل و كارداني مديران و گردانندگان امور اين شركت ها هيچ وسيله ديگري جز صورت هاي مالي و گزارش هاي ساليانه هيئت مديره و توضيحاتي كه ممكن است در مجمع عمومي در اختيار سهامداران قرار داده شود ندارند.

        دولت نيز كه سهمي عمده از منابع مالي ملي را به صورت هاي گوناگون براي انجام و فعاليت و برنامه هاي خود به مصرف مي رساند ، براي اطلاعات مالي و آماري  اطمينان از درستي پيدايش و مصرف اين منابع و وجوه بي نياز نيست. به علاوه  قسمت عمده درآمد داخلي دولت از طريق وصول ماليات بر درآمد شركت ها و ساير اشخاص حقوقي و دارندگان مشاغل و مؤسسات به دست مي آيد . طبيعي است كه در اين
 زمينه ها دولت نياز به اخذ و تحصيل گزارش هاي دقيق مالي مربوط به اين مؤسسات و اشخاص دارد .

          كيست كه بگويد اين اطلاعات مالي كه به صورت ترازنامه ها و صورت هاي سود و زيان و منابع و مصارف وجوه و انواع و اقسام جداول اطلاعاتي پيوست آنها و تعديلاتي كه در ارقام به عمل آمده يا بايد به عمل آيد ، درست است و مي توان به آن اعتماد داشت و روي آن حساب كرد . اقلام اقتصاد امروز برمبناي مطالعه عميق
 فعاليت هاي صنايع و موسسات بازرگاني و خدماتي را اطلاع دقيق از ارقام مربوط به نتايج حاصله از اين فعاليت ها دشوار است . موفقيت و بهبود اقتصاد كشور ، چه در جريان فعاليت هاي روزانه و چه در اجراي برنامه هاي بلند مدت ، منوط به گزارش صحيح اطلاعات مالي است . چگونه بايد نسبت به درست بودن با حداقل قابل قبول بودن اين اطلاعات مالي و محاسبه صحيح اين همه آمار و اعداد و ارقام اطمينان لازم حاصل شود ؟ سهمي عمده از پاسخ به  اين سؤال ها مربوط به چگونگي وظيفه اي است كه حسابرسان در امر رسيدگي به اين گزارش ها و اطلاعات و آمار ايفا مي كنند .

       امروز در بسياري از كشورهاي جهان و تا اندازه اي در كشور ما نيز
صورت هاي حسابرسي شده ، وسيله مناسبي براي نقل و انتقال و ابلاغ اطلاعات صحيح و به موقع  مالي در خصوص مؤسسات و شركت ها و يا فكرها و حتي اشخاص عمده از قبيل مقاطعه كاران و بالاخره دستگاههاي دولتي و در نهايت امر دولت مركزي تلقي مي شود . منظور از صورت هاي مالي حسابرسي شده ، ترازنامه و صورت سود و زيان و ساير جداول و يادداشت هاي مربوطه است كه به وسيله يك يا چند حسابرس مستقل مورد حسابرسي قرار گرفته و (( عقيده حرفه اي )) اين حسابرس يا حسابرسان نسبت به درستي و قابل بودن آنها در طي گزارش حسابرسي ابراز شده باشد .

2-1  هدف هاي پژوهش :

      هدف اصلي اين پژوهش ، بررسي منظم و جامع مشكلاتي است كه حسابرسان در كاربرد استانداردهاي پذيرفته شده حسابرسي در رسيدگي به واحدهاي تجاري كوچك با آن روبه رو مي شوند . در اين راه ، ابتدا مشكلات و فراواني ( كثرت وقوع ) و اهميت آنها تعيين شده است . سپس همبستگي مشكلات حسابرسي با ويژگيهاي واحدهاي تجاري كوچك و نيز با مؤسسات حسابرسي مورد بررسي قرار گرفته است . سرانجام ، بر پايه نتايج پژوهش هاي فوق ، رهنمودهايي در مورد نحوه كاربرد استانداردهاي پذيرفته شده حسابرسي در رسيدگي به واحدهاي كوچك ارائه شده است . مشكلات حسابرسي در اين بررسي به معناي شرايطي است كه در آن كاربرد استانداردهاي پذيرفته شده حسابرسي به سهولت امكان پذير نيست . مشكلات مورد نظر آفريده شرايطي است كه مانع از تحقيق هدف حسابرسي يعني رسيدگي به سطح از اطمينان است كه اظهارنظر در مورد صورت هاي مالي را ممكن سازد . مشكلات مزبور مولود مسايل اجرايي و نه تفاوتهاي اساسي در عمليات واحدهاي بزرگ و كوچكتر است .

      در اين پژوهش به برخي مشكلات حسابرسي يا به دليل عموميت داشتن آنها و يا به اين دليل كه دردست بررسي نهادهاي حرفه اي است ، پرداخته نشده است . مسايل مربوط به نمونه گيري آماري در حسابرسي و آثار سيستمهاي كامپيوتري بر حسابرسي واحدهاي كوچك نيز در اين برسي مورد توجه قرار نگرفته است .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر