دانلود تحقیق درمورد چين

دانلود تحقیق درمورد چين

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد چين

با دانلود تحقیق در مورد چين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

« گسترده‌ترين سرزمين هاي حوزه‌ي فرمانروايي شهرياران ايران باستن، از سوي خاور تا مرز قلمرو حكمراني شاهان كهن چين كشيده شده بود. ايرانيان و چينيان، روزگاران درازي از باختر تا خاور آسيا را زير نفوذ و چيرگي‌هاي خود داشتند. در درازناي آن دوران‌ها، تيره‌هاي قوميِ ساكن سرزمين‌هاي ايراني و چيني، پيوسته با يكديگر در پيوند و داد و ستد بودند. آشكار است كه چنان همسايگي و رفت و آمد و بده بستاني، اثرهاي بسياري در تمدن و فرهنگ هر دو گروه قومي برجاگذاشته است و مي‌توان اين اثرها را در زمينه‌هاي گوناگون بررسيد و پژوهيد. »

(اسطوره و حماسه ايران 1383 ص 23 )

« چين، هم‌چون ايران، يكي از كهن‌ترين خواستگاه‌هاي تمدن‌هاي بشري است كه بيش از 3500 سال سابقه تاريخي مكتوب دارد. و تعجبآور نيست كه فردوسي در مقام راوي تيزبين و موشكاف فرهنگ ايران باستان و شاعري كه با بين عميق و ژرف به روابط تاريخي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي ملت خود با ملل ديگر مي‌نگرد، به چين پهناور و با عظمت، توجهي خاص مبذول داشته و به كشف نوعي همبستگي تاريخي و تفاهم ديرين، كه ريشه در هزاره‌ها دارد، دست يافته باشد.

از سخنان فردوسي درباره ايران و چين، چنين برمي‌آيد كه اين دو كشور، علي‌رغم آن‌كه در تاريخ طولاني روابط مشترك خويش، گاهي برخوردها و اصطحكاك‌هايي نيز داشته‌اند و در ماجراهايي مانند نبردهاي بزرگ ايران و توران و خاقان چين و ... درگير شده‌اند، اما معمولاً روابط فرهنگي و سياسي و اقتصادي آن‌ها، در بيشتر ادوار، مبتني بر تفاهم و احترام متقابل بوده است. »

( منصور رستگا فسايي – فردوسي و هويت‌شناسي ايراني – 1381 – ص 290 )

بررسي جامع تأثير چين و حضور آن در شاهنامه، بسيار وسيع است و « اما بايد اين نكته را هم متذكر شد كه ما ايرانيان تاكنون، آن‌گونه كه بايد و شايد، به كاوش و پژوهش در اين راستا نپرداخته و آگاهي‌هاي گسترده و فراگيري از ساختار پيوندهاي دو مجموعه‌يِ بزرگِ اجتماعي و فرهنگي ايران و چين كهن نداريم. »

( مترجم جليل دوستخواه- بنيادهاي اسطوره حماسه ايران – 1383 – ص 23 )

اميداروم كه اين تحقيق مختصر، خود، بابي باشد براي پژوهش و تحقيق بيشتر خودم در اين‌باره در آينده.

 


اقوام در شاهنامه :

« اقوامي كه از ايشان در شاهنامه بيش از همه سخن رفته است گذشته از ايرانيان، تورانيان و روميان و هندوان و چينيان و تازيانند.

اين ملل جمله همسايگان ايرانيان بودند و از قديم‌الايام با آنان دوستي و دشمني داشتند و از اينجاست كه نام هر يك از آن‌ها، در حماسه‌هاي ايراني راه يافت و داستان‌ها از ايشان پديد آمد و از جنگ و صلح ايرانيان با ايشان سخن‌ها رفت ...

اما چينيان اغلب با تورانيات مشتبه و متحدند و شاه توران با خاقان ترك گاه عنوان خاقان چين مي‌يابد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر