6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44108
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1464

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زیرکونیوم

دانلود تحقیق درمورد زیرکونیوم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد زیرکونیوم

با دانلود تحقیق در مورد زیرکونیوم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زیرکونیوم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زیرکونیوم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زیرکونیوم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

زیرکونیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است که نماد آن Zr و عدد اتمی آن 40 میباشد. فلزی فروزنده به رنگ سفید و طوسی است که قابلیت تغییر از حالتی به حالت دیگر را داشتده و شبیه تیتانیوم میباشد. زیرکونیوم به طور عمده از زیرکون بدست می آید و در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است. . زیرکونیوم عمدتا در راکتورهای اتمی برای جذب کردن نوترون و برای ساختن فلزاتی که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند استفاده میشود.


خصوصیات قابل توجه


زیرکونیوم فلزی به رنگ سفید-طوسی و فروزنده میباشد که به طور استثنایی در برابر زنگ زدگی مقاوم است. زیرکونیوم سبک تر از فولاد بوده و سختی آن شبیه به مس است. این عنصر وقتی به ذرات ریز تقسیم شود به سرعت در هوا مشتعل میشود (مشتعل کردن این فلز در حالت جامد بسیار دشوارتر است. ) فلز Zirconium Zinc در دمای پایین تر از 35k خاصیت آهن ربایی پیدا میکند. حالت اکسیداسیوم متداول برای زیرکونیوم +2و+3و+4 است.



کاربردها

مهمترین کاربردهای زیرکونیوم در صنعت سفال سازی به صورت جسم نسوز و ماسه ریخته گری میباشد. همچنین به عنوان سنگ جواهر مورد استفاده در جواهرات به بازار عرضه شده و اکسید آن برای تولید کردن محرک الماس

6,000 تومان