دانلود تحقیق درمورد راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال

دانلود تحقیق درمورد راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال

با دانلود تحقیق در مورد راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راهنماي دريچه هاي مصنوعي قلب و پيشگيري از اندوكارديت باكتريال

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:92 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

قلب شامل چهار حفره ( دو دهليز و دو بطن چپ و راست ) است و عملكرد آن ، پمپ كردن خون حاوي اكسيژن به داهل شريانها ( عروق يكه خون را تا كنار سلولهاي بدن سوق مي دهند ) ، مي باشد . خون فاقد اكسيژن به طريقه معكوس جمع اوري دشه و به داخل حفره دهليز راست قلب بازگردانده مي شود . به محض پر شدن اين حفره و متعاقب انقباض ان خون از طريق دريچه سه لتي وارد حفره بطن راست مي گردد .

سپس اين حفره منقبض شده و خون را از خلال دريچه ريوي وارد سيستم عروق ريوي نموده تا در ريه ها تبادلات گازي صورت پذيرد و مجددا خون واجد اكسيژن به دهليز چپ قبل و از انجا از طريق دريچه ميترال وارد حفره بطن چپ گردد.

انگاه با انقباض قوي و موثر بطن چپ ، خون از خلال دريچه ائورت به داخل بزرگترين سرخرگ بدن كه همان ائورتا مي باشد براي كامل كردن اين چرخه در گردش ، جريان مي يابد .

 

دريچه هاي قلب

دريچه هاي قلبي از اهميت ويژه اي برخوردارند ، زيرا از برگشت خون جلوگيري به عمل مي اروند و در نتيجه جهت طبيعي جريان خون در سيكل عروقي را ايجاد مي نمايند . اگر اين دريچه ها وجود نداشتند ، قلب براي انتقال خون از حفره اي به حفره ديگر مي بايست با قدرت بيشتر و به خرج انرژي بيشتر به فعاليت مي پرداخت . قلب طبيعي انسان داراي چهار دريچه سه لتي ، ريوي ، ميترال و آئورتي مي باشد .

 

مشكلات دريچه هاي قلبي

تعداد بيشماري از بيماريها و عوارض و مشكلات از عملكرد طبيعي دريچه هاي قلبي ، ممانعت به عمل مي اورند . بيماريهاي دريچه هاي قلبي را مي توان بهص ورت عمده در دو مجموعه تنگي و نارسايي گنجانيد . تنگي دريچه اي به علت سفتي ، در باز شدن كامل دريچه اختلال ايجاد مي كند و در نتيجه قلب براي عبور خون از دريچه تنگ به صرف كار بيشتري نياز دارد . از طرف ديگر نارسايي دريچه اي به علت برقراري رايطي كه در ان خون به حفره ما قبل پس زده مي شود از برقراري موثر گردش خون ممانعت به عمل مي اورد .

 

اقدامات درماني

در يك نگاه كلي استفاده از داروها ، اولين اقدام درماني است اما در بسياري از موارد تعويض دريچه معيوب با يك دريچه مصنوعي به جهت انكه بيمار بتواند يك زندگي طبيعي را سپري نمايد صورت مي پذيرد . اقدامات بيشماري در جهت بهبود تكنولوژي ساخت دريچه هاي مصنوعي تا كنون صورت پذيرفته است و كما كان نيز ادامه دارد . دانشمندان درصدد ساخت دريچه هايي هستند كه بتوانند بخوبي ميليونها و بلكه ميلياردها سيكل گردش خون را برقرار سازند .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر