دانلود تحقیق درمورد گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي

دانلود تحقیق درمورد گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي

با دانلود تحقیق در مورد گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گزارش كارآموزي ساختمانهاي بتني و فلزي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:53 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

در كارگاهي كه بنده مشغول به گذراندن دوره كارآموزي بودم مربوط به يك پروژه خصوصي كه تحت نظارت شركت مهندسي مديريت درمان تإمين اجتماعي منطقة كرجاجرا مي شد .

اين پروژه داراي 6 مهندس بود كه به تفكيك موقعيت كاري مشغول به انجام كار مي بودند .

 اگرچه مشكلات بسياري از قبيل اشكالات فني ناخواسته براي كار بتن بوجود مي آمد و يا اشتباه در پياده كردن ترازها باعث وارد‌آمدن خساراتي مي شد كه قسمتي جبران شدني و قسمتي ديگر فقط با تخريب و نوسازي قابل جبران بود .

اما داراي مديريتي منسجم و يكپارچه و از مهندسين مجربي برخوردار بودكه يك مجموعه كاملاً فني را تشكيل مي دهد .

سپاس و پدرداني از مسئولين محترم دانشگاه آزاداسلامي واحد زنجان و استاد محترم جناب آقاي مهندس زينعلي

و با تشكر از مهندس شاه بيك كه در يادگيري و پيشبرد علمي بنده در كارگاه از هيچ كوششي فرو نگذار نكرده اند                                پائيز 1385


فهرست مطالب

 عنوان                                                                                               صفحه

فهرست اولويت هاي پروژه .................................................................................. 1

گزارش كار ....................................................................................................... 2

عكسهاي مربوط به پروژه .................................................................................... 33

 


فهرست اولويت هاي پروژه :

1-پياده نمودن نقشه

2-پي كني ها و گودبرداري و خاكريزي ها

3-اجراي فنداسيون و شناژبندي ها

4-اسكلت بندي و بادبندها و مهارها

5-ديوار چيني ها

6-سفت كاري و اجراي سقف و اجراي تاسيسات

7-نازك كاري

8-بهره برداري

 

 


جلسه 1 :

 شركتي كه بنده در آن مدتي را بعنوان كارآموزي گذراندم يك شركت ساختماني بود كه پروژه هاي مختلفي از قبيل ساخت يك مجتمع مسكوني بصورت انبوه سازي (56) واحدي ساخت تعدادي آپارتمانهاي مسكوني و نيز تعدادي آپارتمان مسكوني - تجاري در دست ساختمان داشت كه هر كدام از آنها در مراحل مختلفي از ساخت قرار داشتند.

مكاني را كه من بعنوان كارآموزي گذراندم يك ساختمان تجاري - مسكوني در شهر كرج بود .

اين ساختمان مساحتي حدود 435 داشت و اسكلت آن از نوع بتن آرمه بود و در زمان شروع كار من ساختمان مذكور خاكبرداري شده بود و آماده كفراژ بندي و آرماتورپيچي بود .


البته يادآور مي شوم كه براي كامل شدن گزارش كارآموزي از ديگر پروژه هاي در دست ساخت اين شركت توسط دوربين ديجيتال عكسهايي تهيه كرده و سپس توسط كامپيوتر از آنها پرينت گرفته كه در پايان گزارش آمده است .


جلسه 2 :

اين گزارش كارها به كمك يادداشتهاي روزنويس كه در سر كار نكته نويسي مي كردم تهيه شده به همين دليل نمي توانستم كه ازكارهاي عادي و روزمره كه همه روزه انجام مي شد چيزي بنويسم و به ذكر مسايل مهمتر و جزئيات بسنده مي كنم .

در روز دوم ابتدا با تميزكاري زمين و استفاده از بتن مگر (نظافت) شد . بعد از بتن‌ريزي و صاف كاري هاي لازم كلفراژ بندي با ديوار آجري 21 سانتي شروع شد (البته عكسهاي الصاقي در پايان كفزاژ بندي و آرماتوربندي گرفته شده است) .

كارگران در روز (12-8) و (18-14) (هشت ساعت) كار مي كردند . البته در موارد خاص و به تشخيص پيمانكار در انجام كارهايي كه كارگران سخت قبول مي كردند از قبيل تميزكاري هاي زياد يا ديوار چيني ها كار را به صورت كنتراتي تحويل مي دادند و كارگر مي توانست پس از انجام كار محل كارگاه را ترك كند اما مي بايست پس از انجام كار ، كار را تحويل مافوق دهد .

كار در روز دوم با تميزكاري ، انجام بتن مگر و انجام ديواركشي تا حدود 50% به اتمام رسيد .

نكته : سعي مي شود در پايان تحرير گزارش كارآموزي در مورد مسايلي كه از نظر شخص كارآموز داراي نكات قابل ذكر مي باشد به صورت جزئي اشاره شود .


جلسه 3 :

براي شروع به كار در روز سوم لازم بود ديوار كاملاً گرفته باشد .

در شروع به پيشرفت بهتر كار سعي مي شود . كارها را با توجه به كارائي و توانائي كارگران بين آنها تقسيم نمود تا از هرج و مرج و فرار از كار كارگران جلوگيري كرد .

با تكميل ديواركشي و آماده شدن قالب فنداسيون ؛ آرماتورهايي را كه قبلاً آرماتوربندها خمكاري و قطع و وصلها را انجام داده اند براي تركيب و آماده كردن ستونها و شناژبندي ها به سطح كارگاه منتقل مي شود تا با سر هم شدن آرماتورها و ايجاد ستونها و فنداسيون به پيشبرد كار كمك شود .

پس از آوردن ميلگردها ابتدا آرماتور فنداسيون بسته شد به صورتي كه ابتدا آرماتور كف (راسته ها) انداخته شد و بوسيله مفتول بسته تا از حركت كردن جلوگيري شود (در ضمن بايد سعي شود جنس ديوار به صورتي باشد كه بعدازبتن ريزي به آن نچسبد و به راحتي تخريب شود ، درداخل ديوار از پلاستيك استفاده مي شود و از ملات گچ يا گچ و خاك استفاده مي شود) .

بالاخره بعد از گذاشتن آرماتورهاي راست

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر