دانلود تحقیق درمورد تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان

دانلود تحقیق درمورد تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان

با دانلود تحقیق در مورد تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تاثير عوامل سازماني بر كيفيت زندگي كاري كاركنان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

پر واضح است كه شناسايي اسيب هاي سازماني و عوامل پيش برنده و اثر گذار سازماني،سازمان را قادر مي سازد تا با رفع موانع تغيير و تحول سازماني و تقويت عوامل اثر بخش و مثبت سازمان بستر رشد و شكوفايي استعداد هاي انساني و بهبود سيستم هاي مديريتي را فراهم اوردو در راستاي ارتقاي كيفيت زندگي كاري كاركنان گام بر دارد. در فصل يك تحقيق سعي مي شود  طرح كلي ‍‍‍ تعريف و ترسيم شود

.در اين فصل ابتدا مساله و موضوع پ‍زوهش بيان مي شود و اين كه ايا بين عوامل اثر گذار سازماني و بهبود كيفيت زندگي كاري در سازمان رابطه وجود دارد يا خير؟

هم چنين اهميت و ضرورت پژوهش مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت هدف ها، فرضيه ها ، ادبيات و پيشينه ي تحقيق و متغير هاي پژوهش مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

1-2 بيان مساله

بررسي و شناخت عوامل موثر در محيط داخلي سازمان ها همواره يكي از ضرورت ها و دغدغه هاي مديران و كاركنان در راستاي تحقق هدف هاي سازماني بوده است. پر واضح است كه شناسايي عامل هاي اثر گذار در محيط دروني سازمان و كيفيت تعامل اين عوامل با همديگر و متقابلا با عوامل محيط خارجي ،سازمان را قادر مي سازد تا در عرصه رقابت و رشد شتابان تكنو لوژي اطلاعات و فناوري هاي توليد و خدمات به رشد ، بالندگي و بقاي خود كمك رسانيده و موجبات تغيير اينده سازمان را فراهم اورند. در اين تحقيق سعي شده است اين عوامل در قالب مدل شش بعدي وايز بوردا مورد مطالعه قرار گرفته و نقش هر يك از انها در پويايي و ارتقاء فرهنگ سازماني ياد اوري شود.

در عصر جديد سازمان هايي قادرند از طريق افزايش كيفيت زندگي كاري كاركنان به ارتقاء جو و فرهنگ سازماني،افزايش ميزان اثر بخشي و كارايي و ايجاد بهره وري بپردازند كه توانسته باشند عوامل درون سازماني خود را شناسايي و با تقويت نقاط قوت و برطرف نمودن ضعف هاي سازماني به اين مهم دست يابند. تحقيقات انجام گرفته نشان مي دهد ژاپن ازطريق ارتقاء كيفيت زندگي كاري توانسته است 40% بهره وري سازمان ها را افزايش دهد.

امروزه لازمه تحقق بخشيدن به هدف هاي سازمان، شناخت اسيب هاي سازماني  و عوامل اثر گذار درون سازماني نظير:

1هدف ها .

2ساختار.

3ارتباطاط.

4پاداش.

5رهبري.

6مكانيز هاي سازمان.

مي باشد و در واقع مساله اصلي ما در اين تحقيق است كه انتخاب موضوع پژوهش چه مشكلي از مسايل سازمان را مي تواند حل كند و چه راه حلهايي را براي تقويت عوامل درون سازماني و افزايش كيفيت زندگي كاري كاركنان مي تواند ارئه دهد و مفيد مؤثر واقع شود. از انجا كه يكي از مهم ترين مسائل و مشكلاتي كه سازمان هاي امروزي را با چالش مواجه نموده است عوامل باز دارنده و اسيب شناسي سازماني است كه بر روي زندگي كاري كاركنان اثر مي گذارد. ما در اين تحقيق به دنبال پاسخ دادن به اين سوال هستيم كه:

ايا بين قدرت و ضعف عوامل شش گانه درون سازماني و كيفيت زندگي كاري كاركنان رابطه وجود دارد يا خير؟

1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش

یکی از دلایل انتخاب موضوع تحقیق ، جست و جو و شناسایی عوامل پیش برنده و باز دارنده درون سازمانی که هم می تواند بستر شکوفایی و ارتقاء توانمندی ها و اثر بخشی سازمان را فراهم نموده و با اثر گذاری بر روی کیفیت زندگی کارکنان به این مهم دست یابد و بالعکس در صورت عدم شناسایی ضعف ها و اسیب های سازمانی و بی توجهی به نقاط قوت ،موجبات کاهش کیفیت زندگی کاری کارمندان و مدیران را به دنبال اورد . عوامل شش گانه سازمانی به دو صورت مثبت و بازدارنده قادرند بر اجزاء عمده کیفیت زندگی کاری اثر گذار باشند:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر