دانلود مقاله درمورد شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان

دانلود مقاله درمورد شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان

0 1.5k
دانلود مقاله درمورد شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان

با دانلود مقاله در مورد شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان استان‌های کشور، از دیدگاه صاحبنظران و با استفاده از مدل AHP بود.

روش شناسی: روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و جامعه آماری شامل اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بود(186=N). با در نظر گرفتن تعداد مورد نیاز تصمیم گیری در مدل AHP، در یک نمونه گیری تصادفی 60 نفر از افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شد. جهت شناسایی شاخص‌ها، پرسشنامه اولیه‌ای با مرور ادبیات و پیشینه تهیه و طی دو مرحله در اختیار افراد نمونه قرار داده شد. پس از جمع‌آوری و جمع بندی نظرات، پرسشنامه با پنج معیار و 26 زیرمعیار، نهایی و تایید گردید.

یافته‌ها: با استفاده از ماتریس مقایسات زوجی AHP، دیدگاه افراد نمونه اخذ و وزن شاخص‌ها، تعیین شد. بر اساس نتایج بودجه با ارزش عددی(67725/0) و توسعه زیر ساخت‌ها با ارزش (53921/0)، به ترتیب در میان شاخص‌های ورودی و خروجی، اولویت اول را به خود اختصاص دادند.

نتیجه گیری: به طور کلی، با توجه به نتایج به مدیران ادارات توصیه می‌گردد در راستای بهبود ظرفیت عملکردی سازمان، استفاده بهینه از بودجه و بویژه بودجه عمرانی، با هدف توسعه زیرساخت‌های ورزش را مورد توجه قرار دهند.

واژه‌های کلیدی: شاخص، ارزیابی عملکرد، ادارات ورزش و جوانان، مدل AHP.

مقدمه

تحولات شگرف دانش مدیریت در طی سالیان اخیر، وجود نظام ارزیابی را به امری اجتناب ناپذیر برای سازمان‌ها تبدیل نموده و فقدان سیستمی کارآمد جهت سنجش عملکرد در ابعاد مختلف سازمانی را به عنوان یکی از علایم ناکارمدی سازمان‌ها معرفی کرده است (سلیمی، 1390). ارزیابی عملکرد مجموعه اقداماتی را شاملمی‌شود که به منظور بهینه سازی استفاده از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدف‌ها، با شیوه‌ای اقتصادی توآم با کارایی و اثر بخشی، صورت می‌گیرد. طریق ارزیابی عملکرد است که می‌توان نقاط قوت و ضعف کسب و کار، فعالیت‌ها و فرآیندها را شناخت، سیستم را برای مواجه شدن با نیازها و الزامات مشتریان بهتر آماده نمود و فرصت‌های بهبود عملیات، ایجاد محصولات، خدمات و فرآیندهای جدید را شناسایی نمود (ژئو، 2009)[1]. نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد مدیران را قادر به تصمیم‌گیری درباره تحدید و یا توسعه واحد، میکند (آسملید و همکاران 2009)[2].

علاوه بر این، ارزیابی عملکرد در سیستمها منجر به ایجاد حس رقابت بین واحدها گردیده و از این مجرا بر عملکرد کلی سیستم تاثیر مثبت خواهد گذاشت (فرید و همکاران، 2004)[3]. نتایج حاصله از ارزیابی عملکرد همچنین می‌تواند الگوی مفیدی جهت تخصیص بودجه، درآمدها و پاداش‌ها در اختیار مدیران قرار دهد (آسملید و همکاران 2009). به طور کلی می‌توان عنوان نمود که ارزیابی عملکرد به سازمان‌ها برای کارآمدی و بهروری بیشتر کمک مینماید، و به عنوان ابزار مهمی برای باقی ماندن آنها در بازار رقابقی مورد استفاده قرار می‌گیرد (ژئو، 2009).

یکی از گام‌های اساسی در ارزیابی عملکرد هر سازمانی، طراحی و تدوین نظام ارزیابی آن سازمان است و تاکنون در تحقیقات زیادی و در سازمان‌های مختلف، به آن پرداخته شده است.



[1].‌ Xu, J.Y.

[2].‌ Asmild, M., Paradi, J., Pastor, T.

[3].‌ Fried, H.O., Lambrinos, J., Tyner, J.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر