دانلود گزارش تخصصی علل ترس و اضطراب دانش آموزان از درس ریاضی

دانلود گزارش تخصصی علل ترس و اضطراب دانش آموزان از درس ریاضی

0 2.1k
دانلود گزارش تخصصی علل ترس و اضطراب دانش آموزان از درس ریاضی
دانلود گزارش تخصصی علل ترس و اضطراب دانش آموزان از درس ریاضی

فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 33
شرحی از فایل:

ترس چیست؟

ترس از سلسله اعصاب شروع می شود .برخی از ترس ها ذاتی یا فطری هستند برخی هم آموخته می شوند.

ترس ها در شرایط مناسب از بین میروند .

این قانون که"هر چیزی آموختنی است قابل فراموش کردن هم هست" (پایه اصلی نظریه یادگیری) یکی از قوانین کلی و مسرٌت بخش در روان شناسی است.

پس ترس های آموخته شده (ترسهایی که عموما" از طریق شرطی سازی فعال شده اند)را میتوان فراموش کرد.امٌا گاهی لازم است برای از بین بردن آنها تمرینهایی را انجام داد .بعضی از افراد در این کار موفق تر هستند .

قانون«بازداری تقابلی »اصل دیگری است در روان شناسی که به فرد کمک میکند تا با ترس مدارا کند .

مفهوم ساده بازداری تقابلی این است که شما نمی توانید در یک لحظه دو نوع هیجان متضاد داشته باشید،یعنی نمی توان هم در حال ترس بود و هم در حال یادگیری.

انسان متوجه می شود که چه چیزی به او آرامش می دهد .و سپس از ترس او می کاهد .

برای مثال دانش آموزی ممکن است هر گاه دچار ترس و اضطراب می شود انگشت شست خود را به دهانش بگذارد و تا انگشت در دهانش است در مقابل ترس انگار تاثیر ناپذیر است .

انگشت شست برای  این دانش آموز حکم سوتریا را دارد .اصطلاحی برای شیء یا موقعیتی که شخص از آن احساس راحتی بی حد کسب میکند؛ سوتریا بر عکس ترس عمل میکند .

رادیوی بزرگ و پر سرو صدایی که نوجوان در خیابان ها به دوش میکشد در واقع یک سوتریاست ونه یک رادیو !عده ای هم همواره با خود آسپرین دارند .در صورتی که هر گز از آن استفاده نمی کنند.

 

 

اضطراب چیست؟

Anxietyاز کلمه لاتین  anxius،به معنی احساس فشردگی در قفسه سینه رشد می گیرد.اضطراب به ترس بدون منشاء مشخص اطلاق می شود. یعنی شخص نمی داند چرا می ترسد و یا ترس او نسبت به خطر نامتناسب به نظر می رسد.فرد مضطرب غالبا" با احساس تنگی که در قفسه سینه میکند اظهار میدارد :«فقط احساس می کنم مضطربم»

مغز ما در هر لحظه تحت تاثیر حرکات زیادی قرار داردکه بعضی از آنها آگاهانه یا ارادی و بسیاری دیگر ناآکاهانه و غیر اردی است .حرکات مذکور از سه ناحیه متفاوت به وجود می آیند محیط خارج -بدن-مغز   
عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي:            

الف- عوامل محيطي

ـ فشارهاي والدين:
بديهي است نقش والدين در اضطراب کودکان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انکار است.         
گروهي از پدر و مادرهايي که خود در درس رياضي ضعيف و کند بوده‌اند اين احساس و نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌کنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب مي‌کنند.   

ـ شيوه آموزش آموزگاران:        

گروهي از آموزگاران و معلمان مقطع ابتدايي بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي براي حل کردن طرح مي‌کنند که از عهده بيشتر شاگردان کلاس خارج است. در اين گونه موارد، دانش آموزان احساس بي‌کفايتي و ناتواني مي‌کنند و نسبت به استعداد و عملکرد خود بدبين و وازده مي‌شوند       

ـ محتواي کتاب‌هاي رياضي
2,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر