2,000 تومان
  • فروشنده : گزارش تخصصی

  • کد فایل : 8755
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2118
  • فرمت فایل اصلی : word
  • تعداد صفحات : 25

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه : توانمند سازی همکاران مدرسه با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران

دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه : توانمند سازی همکاران مدرسه با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران

0 2.1k
دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه : توانمند سازی همکاران مدرسه با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران
دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه : توانمند سازی همکاران مدرسه با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران

فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 25
شرحی از فایل:

مدیریت در دنیای امروز در کنار انرژی هسته ای و موضوعات هوا فضا یکی از سه مقوله راهبردی دنیاست. ویژگی سازمان های امروزی پویایی، پیچیدگی، ابهام و سنت گریزی است و دائماً از محیط اطراف خود تأثیر می پذیرند، و تغییر را به عنوان ضروری اجتناب ناپذیر، پذیرفته اند. با درک این مهم که تغییر جز لاینفک و ذات سازمانهای هزاره سوم شده است، قدرت سازگاری و انطباق با تحولات اخیر در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی افزایش یافته است.

بنابراین، هیچ تحولی بدون تحول مدیریتی امکان پذیر نیست.با نگاهی گذرا به عنوان مؤثر در رشد و پیشرفت کشورهای توسعه یافته آشکار می سازد که این قبیل کشورها، آموزش و پرورش را در رأس همه ی مسائل قرار داده اند و با همین منطق « مدیریت آموزشی» نیز جایگاه و            نقش ویژه ای در بهسازی و توسعه جامعه دارد.

بنابراین، مدیریت در سازمان های آموزشی از اهمیتی ویژه و نقش راهبردی برخوردار است         زیرا علاوه بر حیاتی بودن آن تمام اهداف و عوامل این سازمان « انسانی» هستند.نقش و رسالت  آنها از یک سو تبدیل انسانهای خام به انسانهای صنعتگر، خلاق، خودآگاه و رشد یافته و از سوی دیگر تأمین نیازهای نیروی انسانی در بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

هیچ نظامی آموزشی نمی تواند بدون داشتن مدیران شایسته، مدبّر و اندیشمند به اهداف خود برسد. نظامی که باعث نظم و ترتیب خود و دیگران شود. به منظور غلبه بر شرایط نامطمئن و پیچیده تنها راهی که پیش روی مدیران قرار دارد « تواناسازی کارکنان » از طریق کسب و دانش و مهارتی است که به سرعت کهنه و منسوخ می شود.

نظام و اصول s5 به مدیران کمک می کند با سازماندهی محیط کار و با به کارگیری روش های ساده سازی عملیات، شرایطی فراهم آورند که کارها آسانتر، ارزانتر و مؤثرتر انجام شود. اصول s5 مؤثرترین رهیافت  و ستونی استوار در عملیات اصلاحی و بهبود بهره وری می باشد. از این رو داشتن نیروی انسانی توانا و کارآمد که بنیاد ثروت ملّی و دارایی های حیاتی سازمان به حساب می آیند، منافع بسیاری برای سازمان به دنبال خواهد داشت.اصول s5 شامل: سازماندهی[1]، نظم و ترتیب[2]، انضباط[3]، پاکیزه سازی[4] و استاندارد سازی[5]         می باشند. در این نظام تأکید بر کارکنان با کیفیت، فرهنگ سازی و مدیریتی با کیفیت و در نتیجه بیشتر به « فرآیند» تکیه دارد تا به فرآورده. به کارگیری این اصول نقش به سزایی در کاهش  مسائل مدیریتی مدرسه ام داشته است از جمله:
مسئولیت پدیزی کارکنان و دانش آموزان، افزایش قدرت تصمیم گیری و استقلال رأی برای اقدام، جلوگیری از اتلاف وقت، افزایش سرعت انجام کارها با کمترین هزینه، دلپذیرسازی محیط آموزشی، مشارکت معلم، دانش آموز و اولیا در اُمور مدرسه(شورایی)، افزایش چشمگیر آمار و         نتایج حاصله از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، توجه به عمق یادگیری مطالب و افزایش خلاقیت ها و رضایتمندی اولیا از برنامه های مدرسه و ... در پژوهش حاضر با استناد به توانمند و کارآمد کردن همکاران با بهره گیری از این اصول، گامی مؤثر در جهت اهداف آموزشی و رضایتمندی سازمان کوچک  مدرسه برداشته شد.


2,000 تومان