برای شروع کار، از قبل روزنامههایی که در آنها اخبار حوادث غیر مترقبه نوشته شده تهیه و اخبار مربوطه را جدا کنید و به کلاس ببرید و در میان گروههای دانش آموزان توزیع کنید؛ سپس از آنها بخواهید فضای منطقهای را که در آن حادثهای رخ داده، مجسم کنند و روی ...
برای شروع کار، از قبل روزنامههایی که در آنها اخبار حوادث غیر مترقبه نوشته شده تهیه و اخبار مربوطه را جدا کنید و به کلاس ببرید و در میان گروههای دانش آموزان توزیع کنید؛ سپس از آنها بخواهید فضای منطقهای را که در آن حادثهای رخ داده، مجسم کنند و روی یک کاغذ فهرستی از نیازها و مشکلات مردم آسیب دیده را بنویسند.
از هر گروه بخواهید فهرست خود را در کلاس بخوانند. این فهرست ممکن است شامل موادغذایی، دارو، پزشک و دستیار، خواربار، آب آشامیدنی، پتو، چادر و خانههای موقت، تانکر آب برای مصارف بهداشتی، ظروف و وسایل زندگی، مددکار اجتماعی برای صحبت کردن و تسلی دادن به آسیب دیدگان و... باشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ با مراجعه به اخبار و حوادث، برخی مشکلات و نیازهای مردم آسیب دیده را فهرست کنند.
✅ مفهوم و علل همدلی و همیاری را با ذکر مثال و مراجعه به متون دینی بیان کنند.
✅ درباره طرحها و برنامههای جمعیت هلال احمر پرس وجو کنند.
✅ به همیاری و همدلی با دیگران و عضویت در نهادها و مؤسسات مربوط ترغیب شوند.
✅ کار و نقش جمعیت هلال احمر را توضیح دهند و مؤسساتی را که در حوادث به یاری مردم میشتابند نام ببرند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.